باهم برای هم

باهم برای هم

اندیشه جوان زندگی روان
باهم برای هم

باهم برای هم

اندیشه جوان زندگی روان

چگونه در 30 ثانیه دیگران را شیفته ی خود کنیم (در ملاقات های شخصی و کاری)

اگر در مصاحبه ی کاریی هستید، یا در سمینار در حال شبکه سازی با افراد مختلف هستید، یا اصلا در حال دویدن به سمت آسانسوری هستید که بیل گیتس(!) را آنجا میبینید و میخواهید با او ارتباط برقرار کنید؛ متقاعد کردن دیگران به اینکه فرد جالب توجهی هستید؛ کار آسانی نیست.

«اکثر مردم نمیتوانند آنچه را که دارند و ارزشمند است را به صورت تاثیرگذار ارایه کنند»
__پاول مک دونالد

اگر میخواهید خیلی راحت دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، شما برای این منظور 8+22 ثانیه زمان دارید !
تعجب کردید؟ در اصل شما در 8 ثانیه تاثیر اولیه را بر روی طرف مقابل میگذارید (از اینجا بخوانید چطور؟) و سپس 22 ثانیه فرصت دارید یا آنرا تغییر دهید و یا آنرا برای همیشه در ذهن طرف مقابل ثبت کنید.

 

 

اینکه چطور این 30 ثانیه استفاده کنید خیلی مهم است؛ پایه و اساس روابط آینده تان را در این 30 ثانیه شکل میدهید. اگر در این 30 ثانیه بتوانید دیگران  را متقاعد کنید که فرد صادقی هستید، مطمئن باشید برای همیشه در ذهن شان ثبت خواهد شد.

 

اما چطور از این 30 ثانیه نهایت استفاده را ببریم؟
ما 8 راهکار برای شما آماده کرده ایم، تا در فقط 30 ثانیه  تمام آنچه را که هستید یا دارید بطور فوق العاده موثر ارائه کنید و دیگران را مجذوب خود کنید…

اگر بدنبال روش های هستید تا مانند افراد کاریزماتیک بر دیگران تاثیر بگذارید اینجا را بخوانید

 

1. بدانید دقیقا کجا میخواهید بروید
ارائه شما، حالا چه میخواهید معرفی خودتان باشد، چه جلب رضایت سرمایه گذارتان باید 3 پرسش کلیدی را در خود داشته باشد.

  1. کی هستید؟
  2. .چیکار میکنید؟
  3. کجا میخواهید بروید یا دنبال چی هستید؟

شما لازم دارید از قبل بدانید چه چیزی می خواهید بدست آورید و اگر نه هیچکس نمیتواند کمکتان کند…

2. شماره گذاری کنید
بعد از بررسی کردن مجدد رزومه کاریتان، یا ویژگی های محصولتان یا اصلا خصوصیات خودتان فقط 4 تا از بهترین و اصلی ترین ویژگی ها را انتخاب کنید و شماره گذاری شده بنویسید. این 4 ویژگی باید هسته اصلی رزومه، محصول یا خصوصیات خودتان باشد و دیگر توضیحات اضافی را دور بریزید.

اگر بیش از این 4 مورد مهم را بیان کنید، آنها خیلی زود حتی همین 4 مورد را هم فراموش خواهند کرد…

3.داستان تعریف کنید
مردم عاشق داستانند… پس داستانتان را برایشان تعریف کنید، اینطوری بهتر شما را به خاطر خواهند سپرد.

دِل کارنِگی نویسنده مشهور کتاب های پرفروش در کتاب “آیین سخنرانی” اش مینویسد : مغز انسان ها ذاتا وابسته پذیر است، یعنی اشکال، اشعار، تصاویر یا هرچیزی که مربوط به هم باشد و بتوان آنها را از هم تفکیک و به هم ربط داد را دوست دارد به خاطر بسپارد.

به زبانی ساده تر : اگر میخواهید مردم گفته های شما را به خاطر بسپارند، داستانی برایشان تعریف کنید و البته خوب تعریف کنید.

 

 

4. اصطلاحات را دور بریزید
شما نیاز دارید سخننانتان برای اکثر مردم قابل فهم باشد. یعنی نباید از اصطلاحات و مخفف هایی استفاده کنید که توسط عوام قابل فهم نیست!

به زبان آوردن ایده های پیچیده برابر چراغ قرمز است. یک استراتژی خوب برای این کار به گفته اینشتین این است که فکر کنید مخاطب سخنانتان مادر بزرگتان است و قرار است تمام آنچه را میگویید بفهمد ,پس سعی کنید طوری جمله بندی و کلمه یابی کنید تا منظورتان را بفهمانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.